Saturday, December 11, 2010

berkawan biar beribu berkasih biar satu

selama aku membesar.. br aku tau ape itu kwn & ape itu lawan.. kawan masa susah sukar dicari.. mungkin ade benarnya.. banyak pengalaman yang aku kutip dr 'perhubungan' ini.. ade juga kwn yang menyenangkan hatiku.. tp ramai lg yg menyakitkan hatiku..

seperti yang aku jangkakan dulu.. kawan bkn senang nak memupuk sifat jujur dalam persahabatan.. apetah lagi kalau ade yg berkawan tapi lebih suka memilih.. memilih ade sebabnya.. mungkin atas alasan kaya atau pandai atau bodoh.. aku rasa aku juga tergolong dalam 'kes' ini..

bukan ape.. aku punyai pengalaman.. aku gelarkan dia 'a'.. aku berkawan dengan a sejak sekolah menengah lg.. mula2 dia ok.. tp bila kami sama2 masuk f6.. dia agak over.. maybe sebab aku ni jenis xsuka merewang & enjoy.. yelah.. parent aku bkn bg pun kalau aku keluar.. bukan nk ungkit.. tp aku rasa xpernah aku lupakan sahabat bila masa aku senang.. tp dia ni.. entahla.. hanya ALLAH yg tahu..

baru2 ni aku terasa dengan dia apabila komen dia di Facebook, agak kasar.. bkn aku nk ckp ape.. tp kata2 aku hanya gurauan.. siap aku eja gelak lg.. tahulah dah bertunang tp jgnla pk tunang tu sbg alasan blh buat ape saja.. walau pun aku belum ke arah tu tp insyaallah ade rezeki & jodoh.. aku jua akan ke arah tu.. bkn xnk cume lambat.. tp alhamdulillah aku xpernah bertukar kekasih xmcm si 'a'.. dan aku juga jarang keluar berdua dgn kekasih aku pada waktu mlm.. blh kira dgn jari berapa kali aku keluar mlm tu pun sebab munasabah.. ade annual dinner kolej n tournament bowling.. tp si 'a' blh aje keluar mlm..

dah terlalu banyak yg hati aku disakiti oleh 'a'.. tp aku sabar sebab sabar ade ganjaran.. dia hipokrit.. kalau kwn2 yg lain dia komen n bg ayt best2 je.. tp aku bile dia komen mmg menyakitkan hati.. xpelah.. adat hidup didunia.. org kata hari ini hari dia.. esok lusa hari kita.. kita doakan yg baik2 utk si 'a'..

2 comments:

Zaki Idris said...

by sokong sayang sepenuhnyer...
kekadang kawan pun blh buat kita mual dengan perangai mereka...

sayang jgnlah kecewa sbb xramai pun orang yang mcm tue... lgpun anggaplah orang yang sebegitu pemikirannya adalah dari golongan yang kurang "celik"...

apa2pun be happy always k... :)

EmaZ Hikmah said...

thanks by.. by je yg phm ema.. ema akn happy slagi ade by disisi ema.. TQVM honey..