Friday, March 22, 2013

Keturunan @ Kacukan

salam semua..
tertarik dgn topik keturunan..
keturunan bermaksud turun temurun..
macam keturunan hang lipo ka.. hang tuah ka..hahahaha..

apa beza kacukan plak.. hmmmm~
kacukan yg mcm kita kwinkan pokok..hehehehe..

menarik sbnrnya topik ni klau kita gali.. dan gali lg..
tp tulah saya bkn arif sgt..
 

sebenarnya saya sendiri ada cerita yg mayb boleh jelaskan topik di atas..
saya mmg dilahirkan dlm keluarga melayu beragama islam..
tp jgn xtau ayah dan mak saya byk menyimpan cerita tersendiri di sebalik wajah kami adik beradik..
sayalah antaranya memang terkenal dgn sepet mata..hahaha..
msa lahir dlu, org dh pnggil ank cina.. putih melepak.. mata sepet..
bak kta sepupu saya.. ank cina pure..hahaha..
 entah ye entah tidak saya xtau.. ahaks!

sebenarnya saya berketurunan baba nyonya dan indonesia german..
wahhhhhh~ german???


 
tp mmg betul.. 
mak yg ckp.. klau xcaya pergilah german tu.. cr org indon.. mmg ade..

n kalau tgk mak sdara saya, diaorg putih melepak.. xyah mkn beautyskin bagai ni lg..
semulajadi ok..

dan saya bersyukur sbb saya dikurniakan dgn kecantikan yg Allah beri dan saya tahu ianya adalah pinjaman Allah semata2.. Alhamdulillah..

comel x kak ton??? hahaha..


No comments: