Saturday, May 25, 2013

DI MANA TULANG RUSUKKU

Indahnya kehidupan yg Allah aturkan..
byk ujian yg Allah beri tp diakhirnya kesenangan yg Allah kurniakan..

 Indahnya aturan Allah..
dr soal kelahiran, jodoh dan ajal..
Allah lakukan dgn terperinci..

Aku xkan mempertikaikan hadiah yg Allah beri dlm kehidupanku..
cuma aku berdoa agar Allah beri aku lelaki yg indah perwatakannya..
manis stp tutur katanya..
soleh perilakunya..
tidak pernah mengungkit.. tiada sifat api kemarahan..
tiada sifat dusta.. tiada istilah pentingkan diri dlm hidupnya.. 
sentiasa bersabar dlm hidupnya..
seorang pemimpin.. seorang imam..
 seorang yg menyayangi wanita yg ada dlm hidupnya..
 

Aku xtau adakah aku akn dpt lelaki yg sebegitu..
krn aku sendiri bknlah wanita terpuji..
bknlah wanita yg solehah..
bknlah wanita yg pandai akademik..
bknlah wanita yg indah raut wajah..
bknlah wanita yg berjaya dlm kerjaya.
aku wanita biasa yg ada 1001 perasaan yg msih perlu dibelai..

Ya Allah.. kurniakanla aku tulang rusuk yg indah perwatakannya..
agar dia dpt memberi aku kebahgiaan hngga akhirat..
dpt menjaga aku tika skt melanda.. 
bersama tika susah aku menjelma..
melindungi tika terancam nyawa..
membahagiakan tika kesedihan menyapa..
\amin..
 

No comments: