Saturday, November 26, 2011

Kerja oh Kerja



alhamdulillah rezeki aku.. byk offer job yg aku dpt.. tp aku trima yg 1 ni sbb aku dpt petunjuk drNYA.. harap2 aku dpt bertahan sbb persekitaran kerja yg bg aku xselesa sgt.. tp aku harap aku dpt tempuhi semuanya demi utk mendapatkan pengalaman.. sbnrnya berat hati aku nk trima twrn kerja ni, sbb aku pk kan mak ayah yg xbrp sihat.. terutama mak.. tp mak yg beriya2 suruh kerja.. bykla sebab2 yg mak bg utk aku.. tu sbb aku trima..

tmpt kje tu jauh dr umah aku.. amik msa setengah jam lbh nk smpai.. bahaya mmg bahaya.. sbb hutan je kiri kanan.. selekoh tajam lg.. ditambah lg kalau lori byk lalu situ..

tmpt kje tu plak mmg xselesala.. tp nk wat cmne.. gaji dia twrkan mmg mhl.. aku xselesa bab cafe yg kotor.. n opis yg sesak.. pastu blh dikatakan tiap2 hari budak2 histeria.. mna xhisteria, dh hutan je.. bykla yg singgah.. 'Hantu Kak Limah Balik Rumah'..

mak ayah risau.. dh byk kali tnya tahan ke kje situ.. aku jwb.. tgkla cmne..
tp wat msa ni aku bertahan demi mak ayah.. tp yg klakarnya, lum ade pengalaman kje dh jd exec.. Gle la!! but.. chaiyok ema!!!

No comments: